Hogy milyen egy jó rablókarakter?
Azok között, akik nem értenek hozzá, meglehetősen megoszlanak a vélemények. Van aki a magas szerencsére esküszik, van aki az egyenlő pontelosztásra...
Az igazán profik azonban tudják : a jó rablókaraktert igazából egyetlen dolog határozza meg : a rablóskillje! O:)
A rablás alapjai kezdőknek
A rablás larkinoron alapvetően nem egy bonyolult dolog. Elkezdéséhez mindössze annyira van szükség, hogy az ember beslattyogjon a sötét negyedben lévő kaszinók egyikébe, és megtanulja valamelyik tolvajmestertől a rablás tudományának alapfogásait. Ezek után pedig hogy bemenjen egy boltba és vásároljon egy (vagy inkább egy tucat...) pajszert. Rabolni (miután megtanultuk alapfokon) a legördülő menü segítségével a "rabolni próbálsz" menüponttal lehet, vagy előfizetéses karakter esetén (a szükséges beállítás után) a gyorsgomb segítségével.
A rabláshoz legjobban szükséges dolog maga az emberi kitartás tulajdonsága! Csak kitartó (és türelmes) játékosokból lehet jó, és legfőképpen sikeres rabló. A sikeres rablóléthez hosszú és kudarcokkal teli út vezet - kezdetben senki ne várjon hatalmas fogásokat! Néhány hét (vagy inkább hónap) elteltével talán azért már elkezd csurranni-cseppenni néhány apróbb siker is...
- Rabolni kizárólag a többi karakter házából lehet, kizárólag Larkinor városának sötét, mágus, illetve harcos negyedében. A kezdő negyedben valamint a főtéren nem lehet rabolni. A vidéki házak szintén kirabolhatatlanok.
- Amikor elértünk egy bizonyos tapasztalatot a rablás terén (elég sikeres próbálkozásunk volt), akkor a program kiírja hogy "Mehetsz a kaszinóba fejleszteni rablás szakértelmedet!" Ebben az esetben haladéktalanul tegyük ezt meg, ugyanis az ez utáni rablásokat a program a skillfejlesztés során lenullázza, tehát fejlődés szempontjából értéktelenek. Vigyázat! Könnyen előfordulhat hogy nem vesszük észre a feliratot, és dolgozunk tovább. Éppen ezért néha érdemes ránézni a karakterlapra. Ha 100% felett van a "rablás" érték, akkor tuti hogy lemaradtunk a kiírásról, lehet menni fejleszteni! Fontos tudni, hogy a 100% az nem minden esetben jelenti azt hogy mehetünk fejleszteni - a program ugyanis kerekíti az értéket a kiírásnál, tehát lehet hogy az a 100% valójában még csak 99.90%, és így még nem enged a program fejleszteni...
- Minden egyes skillépéshez egyre több sikeres rablásra van szükség. Kezdetben gyorsan megy, azonban 200 körül már igencsak belassul a dolog!
- Kezdetben érdemes kizárólag a sötét negyedre koncentrálni. Itt ugyanis lényegesen kevesebb annak az esélye, hogy próbálkozás közben felfedez valaki és menekülni kelljen, mint a másik két negyedben.
- Olyan 80-as skill környékén már érdemes átruccanni a mágus negyedbe is, ott ugyanis több (átvihető) csapdás ház van, amivel szerencsés esetben jobb TP-ket lehet szerezni és szintén jó fejlődési lehetőséget biztosít. Persze előbb is át lehet menni, de nem biztos hogy megéri...
- A harcos negyedben az elit őrök igen gyakran járőröznek, ezért a lebukás kockázata rendkívül magas. Kezdőknek gyakorlatilag egyáltalán nem ajánlott. Az erős átlagcsapdák miatt viszonylag kevés próbálkozás jár sikerrel - azonban a legzsírosabb zsákmányokra a harcosoknál lehet bukkanni...
- A teljesen üres, csapda nélküli házak fejlődés szempontjából mindössze 50% eséllyel számítanak - azaz előfordulhat hogy tíz ilyen ház esetében semmit nem fejlődünk - meg persze az is hogy mindegyik esetében igen. Utóbbi ritkább...
- Az üres, de csapdákkal rendelkező házak minden esetben normál értékben számítanak a fejlődésbe.
- Azok a házak, ahonnan valamit zsákmányoltunk is (csapdától függetlenül!), duplán számítanak a fejlődésbe!
- Sikeres behatolás esetén van némi (kis) esély hogy valamelyik csapda megrongálódik. (ezt nevezik "felezés"-nek) Ez a játékostól teljesen független, arra befolyása nincsen!
- A tipikus rabló nem mászkál magas fokozaton, hogy minél kevesebb szörnnyel találja magát szemközt... Ugyanezen okból kifolyólag nem árt ha van némi szerencse tulajdonsága is. (kisebb szörnysürűség)
- Olyan házból, ahol a tulajdonosa otthon van, nem lehet rabolni. Azonban a gyakorlatban a program nem mindig észleli hogy a tulaj otthon van, gyakran csak akkor ha több kattintást is elnyom a házban. (pl : varázsszék, pakolgatás)
Tudnivalók a rablásról - nem csak kezdőknek
- A csapda védőértéke nem egyenlő a csapda nagyságával! A pontos értéket nem tudja senki (nem publikus), de az utolsó információk alapján a védőérték (csapda nagysága * 1.8) + 7
Azaz egy 100-as csapda védőértéke valójában 187, egy 200-asé pedig 367.
- Íme egy lista a különböző csapdák átvitelében segítséget nyújtó tulajdonságokról :
Hurokzár - IQ
Pengegép - Ügyesség
Zuhanórács - Erő
Tüskeköpő - Gyorsaság
Manadémon - Szerencse
Zombibéklyó - Kitartás
- A rabló támadóértéke = (rablásskill / 2) + szükséges tulajdonság.
- Rablási kísérlet esetén a program "dob" egy véletlenszerű számot 1 és (védőérték+támadóérték) között. Amennyiben a kapott szám kisebb mint a védőérték, a rabló fennakadt a csapdán. Amennyiben nagyobb, jön a következő csapda. Ha az összes csapdán átjutott, abban az esetben a rablás sikeres volt.
Ez a képlet (és az értékek) nem hivatalos, minimális különbség lehetséges. A hivatalos adatok nem publikusak.
- Az, hogy a rabló hány tételnyi tárgyat visz el a házból, a rablásskilltől függ. (maximalizálva van a dolog, tehát nem fordulhat elő hogy valaki 30 tételt visz magával...) Az, hogy egy tételben hány darab cucc szerepel, az attól függ, hogy adott tárgyból mennyi van a házban - tehát ha valamiből 100 db van a házban, abból a rabló többet fog egy "húzással" elvinni, mint ha mondjuk 10 db lett volna bent. Azt, hogy mit (miket) visz el a rabló, a program véletlenszerűen dönti el.
- A házból minden olyan tárgyat el lehet rabolni, amiből LEGALÁBB kettő darab van bent. Amennyiben a program választása olyan tárgyra esik, amiből csak 1 db van a házban, a rablás befejeződik, további tételeket nem visz el a rabló. Abban az esetben ha ez az első tételnél történik meg, a rabló nem visz el egyetlen tárgyat sem. ("A következő cuccokat tömöd gyorsan a hátizsákodba: ..")
- A házban található gyémántszegek száma szintén a rablásskill nagyságától függ, találata véletlenszerű - valószínűleg a találati esély is függ valamilyen mértékben a rablóskilltől, de ez meg nem erősített információ, és mértéke kérdéses.
A tipikus rablókarakterekről
Rabló karakternek ugyan bármelyik karakter megfelel, de ejtsünk néhány szót a tipikus rablókarakterekről. Legismertebb csoportjuk talán az
Abszolút rabló:
Fő jellegzetessége, hogy tulajdonságpontjai nagyjából egyenlően vannak elosztva. A legtöbb tapasztalt rabló erre a csoportra esküszik.
Előnyei: gyakorlatilag mindenféle csapdával szemben egyformán nagyok az esélyei mindig, a rablásért járó TP-k viszonylag stabilak.
Hátrányai: gyenge harcképesség, duelben szinte teljesen esélytelen, viszonylag kis teherbírás, átlagos rablásból származó TP-k.
A kiegyensúlyozatlan rabló:
A kiegyensúlyozatlan rablók fő ismérve az, hogy mindössze néhány tulajdonságukra gyúrnak, de arra nagyon!
Előnyei : okos fejlesztés esetén igen harcképes lehet, különösen duelben. Teherbírása is lehet nagy, ráadásul attól függően hogy mire gyúrt rá, egyes csapdákkal szemben jóval több esélye lehet (ez különösen magasabb rablásszinteken érvényesülhet) mint abszolút rabló társainak. Szerencsés esetben (ha olyan csapdákon megy át, amik ellen alacsonyak a tulajdonságai) lényegesen több TP-t szerezhet mint a fentebb említett csoport!
Hátrányai : ha olyan csapdákkal találja magát szemközt, amikre nem gyúrt rá, abban az esetben sokkal kevesebb az esélye mint az abszolút rablóknak. Ha meg kizárólag olyanokkal amikre rágyúrt, abban az esetben meg rettenetesen alacsony a kapott TP az átlagoshoz képest.
A mágus-rabló:
A mágus-rablók tipikus hobbi (vagy mondhatjuk úgy is : kényszer) rablók. Jellemzően azok a mágusok ők, akik igyekeznek karakterüket minél jobban tápolni, és szintlépések előtt alaposan megnézik, hogyan járnak jobban. Szintlépéskor ugyanis nem mindegy, hány % + mágiával lépnek át... Ha úgy ítélik meg, jobban járnak ha nem varázsolnak már szintlépés előtt, gyakran rablással szerzik be a hiányzó TP-t. Szintlépés után aztán nem rabolnak tovább, folytatják szokásos ténykedésüket egészen addig, amíg ismét el nem érik a "veszélyes" mágiaszakit... Belőlük soha nem lesz igazi profi rabló, hisz ahhoz túl keveset dolgoznak.
Hogy milyen egy jó rablókarakter?
Azok között, akik nem értenek hozzá, meglehetősen megoszlanak a vélemények. Van aki a magas szerencsére esküszik, van aki az egyenlő pontelosztásra...
Az igazán profik azonban tudják : a jó rablókaraktert igazából egyetlen dolog határozza meg : a rablóskillje! O:)
A rablás alapjai kezdőknek
A rablás larkinoron alapvetően nem egy bonyolult dolog. Elkezdéséhez mindössze annyira van szükség, hogy az ember beslattyogjon a sötét negyedben lévő kaszinók egyikébe, és megtanulja valamelyik tolvajmestertől a rablás tudományának alapfogásait. Ezek után pedig hogy bemenjen egy boltba és vásároljon egy (vagy inkább egy tucat...) pajszert. Rabolni (miután megtanultuk alapfokon) a legördülő menü segítségével a "rabolni próbálsz" menüponttal lehet, vagy előfizetéses karakter esetén (a szükséges beállítás után) a gyorsgomb segítségével.
A rabláshoz legjobban szükséges dolog maga az emberi kitartás tulajdonsága! Csak kitartó (és türelmes) játékosokból lehet jó, és legfőképpen sikeres rabló. A sikeres rablóléthez hosszú és kudarcokkal teli út vezet - kezdetben senki ne várjon hatalmas fogásokat! Néhány hét (vagy inkább hónap) elteltével talán azért már elkezd csurranni-cseppenni néhány apróbb siker is...
- Rabolni kizárólag a többi karakter házából lehet, kizárólag Larkinor városának sötét, mágus, illetve harcos negyedében. A kezdő negyedben valamint a főtéren nem lehet rabolni. A vidéki házak szintén kirabolhatatlanok.
- Amikor elértünk egy bizonyos tapasztalatot a rablás terén (elég sikeres próbálkozásunk volt), akkor a program kiírja hogy "Mehetsz a kaszinóba fejleszteni rablás szakértelmedet!" Ebben az esetben haladéktalanul tegyük ezt meg, ugyanis az ez utáni rablásokat a program a skillfejlesztés során lenullázza, tehát fejlődés szempontjából értéktelenek. Vigyázat! Könnyen előfordulhat hogy nem vesszük észre a feliratot, és dolgozunk tovább. Éppen ezért néha érdemes ránézni a karakterlapra. Ha 100% felett van a "rablás" érték, akkor tuti hogy lemaradtunk a kiírásról, lehet menni fejleszteni! Fontos tudni, hogy a 100% az nem minden esetben jelenti azt hogy mehetünk fejleszteni - a program ugyanis kerekíti az értéket a kiírásnál, tehát lehet hogy az a 100% valójában még csak 99.90%, és így még nem enged a program fejleszteni...
- Minden egyes skillépéshez egyre több sikeres rablásra van szükség. Kezdetben gyorsan megy, azonban 200 körül már igencsak belassul a dolog!
- Kezdetben érdemes kizárólag a sötét negyedre koncentrálni. Itt ugyanis lényegesen kevesebb annak az esélye, hogy próbálkozás közben felfedez valaki és menekülni kelljen, mint a másik két negyedben.
- Olyan 80-as skill környékén már érdemes átruccanni a mágus negyedbe is, ott ugyanis több (átvihető) csapdás ház van, amivel szerencsés esetben jobb TP-ket lehet szerezni és szintén jó fejlődési lehetőséget biztosít. Persze előbb is át lehet menni, de nem biztos hogy megéri...
- A harcos negyedben az elit őrök igen gyakran járőröznek, ezért a lebukás kockázata rendkívül magas. Kezdőknek gyakorlatilag egyáltalán nem ajánlott. Az erős átlagcsapdák miatt viszonylag kevés próbálkozás jár sikerrel - azonban a legzsírosabb zsákmányokra a harcosoknál lehet bukkanni...
- A teljesen üres, csapda nélküli házak fejlődés szempontjából mindössze 50% eséllyel számítanak - azaz előfordulhat hogy tíz ilyen ház esetében semmit nem fejlődünk - meg persze az is hogy mindegyik esetében igen. Utóbbi ritkább...
- Az üres, de csapdákkal rendelkező házak minden esetben normál értékben számítanak a fejlődésbe.
- Azok a házak, ahonnan valamit zsákmányoltunk is (csapdától függetlenül!), duplán számítanak a fejlődésbe!
- Sikeres behatolás esetén van némi (kis) esély hogy valamelyik csapda megrongálódik. (ezt nevezik "felezés"-nek) Ez a játékostól teljesen független, arra befolyása nincsen!
- A tipikus rabló nem mászkál magas fokozaton, hogy minél kevesebb szörnnyel találja magát szemközt... Ugyanezen okból kifolyólag nem árt ha van némi szerencse tulajdonsága is. (kisebb szörnysürűség)
- Olyan házból, ahol a tulajdonosa otthon van, nem lehet rabolni. Azonban a gyakorlatban a program nem mindig észleli hogy a tulaj otthon van, gyakran csak akkor ha több kattintást is elnyom a házban. (pl : varázsszék, pakolgatás)
Tudnivalók a rablásról - nem csak kezdőknek
- A csapda védőértéke nem egyenlő a csapda nagyságával! A pontos értéket nem tudja senki (nem publikus), de az utolsó információk alapján a védőérték (csapda nagysága * 1.8) + 7
Azaz egy 100-as csapda védőértéke valójában 187, egy 200-asé pedig 367.
- Íme egy lista a különböző csapdák átvitelében segítséget nyújtó tulajdonságokról :
Hurokzár - IQ
Pengegép - Ügyesség
Zuhanórács - Erő
Tüskeköpő - Gyorsaság
Manadémon - Szerencse
Zombibéklyó - Kitartás
- A rabló támadóértéke = (rablásskill / 2) + szükséges tulajdonság.
- Rablási kísérlet esetén a program "dob" egy véletlenszerű számot 1 és (védőérték+támadóérték) között. Amennyiben a kapott szám kisebb mint a védőérték, a rabló fennakadt a csapdán. Amennyiben nagyobb, jön a következő csapda. Ha az összes csapdán átjutott, abban az esetben a rablás sikeres volt.
Ez a képlet (és az értékek) nem hivatalos, minimális különbség lehetséges. A hivatalos adatok nem publikusak.
- Az, hogy a rabló hány tételnyi tárgyat visz el a házból, a rablásskilltől függ. (maximalizálva van a dolog, tehát nem fordulhat elő hogy valaki 30 tételt visz magával...) Az, hogy egy tételben hány darab cucc szerepel, az attól függ, hogy adott tárgyból mennyi van a házban - tehát ha valamiből 100 db van a házban, abból a rabló többet fog egy "húzással" elvinni, mint ha mondjuk 10 db lett volna bent. Azt, hogy mit (miket) visz el a rabló, a program véletlenszerűen dönti el.
- A házból minden olyan tárgyat el lehet rabolni, amiből LEGALÁBB kettő darab van bent. Amennyiben a program választása olyan tárgyra esik, amiből csak 1 db van a házban, a rablás befejeződik, további tételeket nem visz el a rabló. Abban az esetben ha ez az első tételnél történik meg, a rabló nem visz el egyetlen tárgyat sem. ("A következő cuccokat tömöd gyorsan a hátizsákodba: ..")
- A házban található gyémántszegek száma szintén a rablásskill nagyságától függ, találata véletlenszerű - valószínűleg a találati esély is függ valamilyen mértékben a rablóskilltől, de ez meg nem erősített információ, és mértéke kérdéses.
A tipikus rablókarakterekről
Rabló karakternek ugyan bármelyik karakter megfelel, de ejtsünk néhány szót a tipikus rablókarakterekről. Legismertebb csoportjuk talán az
Abszolút rabló:
Fő jellegzetessége, hogy tulajdonságpontjai nagyjából egyenlően vannak elosztva. A legtöbb tapasztalt rabló erre a csoportra esküszik.
Előnyei: gyakorlatilag mindenféle csapdával szemben egyformán nagyok az esélyei mindig, a rablásért járó TP-k viszonylag stabilak.
Hátrányai: gyenge harcképesség, duelben szinte teljesen esélytelen, viszonylag kis teherbírás, átlagos rablásból származó TP-k.
A kiegyensúlyozatlan rabló:
A kiegyensúlyozatlan rablók fő ismérve az, hogy mindössze néhány tulajdonságukra gyúrnak, de arra nagyon!
Előnyei : okos fejlesztés esetén igen harcképes lehet, különösen duelben. Teherbírása is lehet nagy, ráadásul attól függően hogy mire gyúrt rá, egyes csapdákkal szemben jóval több esélye lehet (ez különösen magasabb rablásszinteken érvényesülhet) mint abszolút rabló társainak. Szerencsés esetben (ha olyan csapdákon megy át, amik ellen alacsonyak a tulajdonságai) lényegesen több TP-t szerezhet mint a fentebb említett csoport!
Hátrányai : ha olyan csapdákkal találja magát szemközt, amikre nem gyúrt rá, abban az esetben sokkal kevesebb az esélye mint az abszolút rablóknak. Ha meg kizárólag olyanokkal amikre rágyúrt, abban az esetben meg rettenetesen alacsony a kapott TP az átlagoshoz képest.
A mágus-rabló:
A mágus-rablók tipikus hobbi (vagy mondhatjuk úgy is : kényszer) rablók. Jellemzően azok a mágusok ők, akik igyekeznek karakterüket minél jobban tápolni, és szintlépések előtt alaposan megnézik, hogyan járnak jobban. Szintlépéskor ugyanis nem mindegy, hány % + mágiával lépnek át... Ha úgy ítélik meg, jobban járnak ha nem varázsolnak már szintlépés előtt, gyakran rablással szerzik be a hiányzó TP-t. Szintlépés után aztán nem rabolnak tovább, folytatják szokásos ténykedésüket egészen addig, amíg ismét el nem érik a "veszélyes" mágiaszakit... Belőlük soha nem lesz igazi profi rabló, hisz ahhoz túl keveset dolgoznak.
|